Успішність проведених зборів багато в чому залежить від того, чи зуміє класний керівник або майстер виробничого навчання справити на батьків приємне враження своїм зовнішнім виглядом, поведінкою і манерами.

  1. Продумайте про свій зовнішній вигляд, який буде характеризувати Вас як упевненого в собі ділового партнера з гарним смаком.
  2. Проявіть необхідні для позитивного іміджу педагога якості: цілеспрямованість, рішучість, гнучкість мислення і поведінки, ініціативність, уміння спілкуватися і подобатися людям.
  3. Перед початком зборів залишіть за дверима «поганий» настрій;
  4. Ретельно продумайте та занотуйте на аркуші паперу перші 2-3 пропозиції Вашої промови. Вони повинні пролунати максимально спокійно й чітко навіть на тлі Вашого цілком зрозумілого хвилювання. Правильно представтесь (якщо це перша зустріч) - коротко, але підкресливши ті сторони Вашого статусу та ролі по відношенню до студентів, що складуть основу Вашого авторитету та значущості в очах батьків.
  5. Ніколи не починайте з вибачень, навіть у тому випадку, якщо початок зустрічі затягнувся, виникли накладки та якісь непорозуміння. Можна просто констатувати, що зустріч почалась трохи не так, як планувалось. Вибачення негайно поставлять Вас у позицію «знизу» та зменшать суб'єктивну значущість вашої інформації в очах слухачів.
  6. Важливо почати розмову в тиші. Знайдіть спосіб звернути на себе увагу. Бажано це зробити нестандартно, так, щоб вибраний вами спосіб не нагадував заняття.
  7. Почніть розмову з викладу самої логіки зустрічі, її основних етапів. Обговоріть місце запитань і реплік батьків у ході зустрічі.
  8. Ніколи не починайте з негативної інформації, не забувайте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати пропозиціями на майбутнє;

Детальніше...

Коваленко Анна Миколаївна – соціальний педагог  Білоцерківського коледжу сервісу та дизайну.

E-mail: annakovalenko388@gmail.com

У 2013 р. Закінчила  Комунальний заклад «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж»

У 2016 р. Закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

В 2016-2017 навчальному році соціальний педагог спрямовує свою діяльність керуючись Конституцією України, Національною програмою «Діти України», постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.94 р. №226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків», Законом України «Про освіту», Конвенцією про права студентів, схваленою генеральною асамблеєю ООН, а також чинним законодавством України.

Напрямки роботи:

  • здійснення психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки;
  • супровід соціально-незахищених категорій студентів: дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими потребами, вимушених переселенців, тих, чиї батьки є учасниками АТО;
  • сприяння соціальній адаптації дітей до умов навчання в коледжі;
  • сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей, їх успішній соціалізації;
  • соціально-педагогічна допомога класним керівникам, майстрам в/н, вихователям з питань виховання студентів;
  • консультативна допомога  підліткам, групам соціального ризику, дітям, які потребують піклування;
  • здійснення освітньо-виховної роботи спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку студентів;
  • створення умов для формування мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • соціально-педагогічна просвіта та підтримка педагога;
  • формування національної свідомості, виховання почуття патріотизму;
  • становлення виховної роботи коледжу.

Соціально-психологічна служба коледжу взаємодіє з державними, громадськими та науковими організаціями: Академією неперервної освіти, ССН, КССН, ССД, ЦТДЮК, Інститутом ПТО НАПНУ та ін.

Друже, послухай, якщо є проблема,

Якщо ти бажаєш чимсь поділитись

Якщо ти не знаєш до кого звернуться,

Ці люди поможуть  дзвони, не хвилюйся!

Соціальний паспорт коледжу – це статистичний документ навчального закладу, в якому міститься інформація щодо соціальних категорій учнів та студентів з метою їх  подальшого соціально-правового захисту.

Щодо вигляду даного документу, то немає основних критеріїв його створення. Проте чим повноціннішою і повнішою буде наявна в ньому інформація, тим якіснішим буде навчально-виховний процес. Адже знання негативної сімейної ситуації студента дає змогу педагогу як найточніше зрозуміти причини неуспішності, розгубленості, а часом й дезадаптованості студентів.

Пропонуємо вам один з варіантів соціального паспорту (таблиця – Додаток 1).  На основі даних, заповнених в даному документі, психологом буде оформлено узагальнений соціальний паспорт коледжу.

Всі дані соціальні категорії знаходяться під захистом держави, а точніше її законодавства.

Пропонуємо ознайомитися з термінологією деяких соціальних категорій, аби вам було зручніше та зрозуміліше заповнювати соціальний паспорт.

Отже, Згідно з ЗУ  «Про охорону дитинства».

Дитина – це особа віком до 18 років (повноліття),  якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої  раніше;

Правові, організаційні, соціальні засади та гарантії державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, молоді із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, визначаються Законом України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», який набрав чинності 13 січня 2005 року і є складовою частиною законодавства про охорону дитинства.

Детальніше...

  • Не очікуйте опіки, а розраховуйте на дружню підтримку оточуючих, яка надасть Вам відчуття рівності, потрібності та незалежності.
  • Зверніться по допомогу для того, щоб вільно орієнтуватися в коледжі та гуртожитках
  • Не допускайте зайвої опіки, намагайтесь стати самостійним в обслуговуванні.
  • Прагніть виконувати посильну і цікаву роботу, але вимагайте забезпечення необхідними предметами та пристроями, підтримуйте охайність і порядок на учбовому місці.
  • Не уникайте тих, хто готовий прийти Вам на допомогу.
  • Активніше добивайтесь отримання потрібної Вам інформації та нових знань.
  • Не створюйте емоційну напругу у відносинах із одногрупниками, намагайтесь завжди бути приязним і доброзичливим.
  • Не зловживайте своїм становищем, бережіть свою людську гідність.
  • Змістовно проводьте свій вільний час із іншими студентами, набувайте хороших друзів.
  • Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам’ятайте, що Ви потрібні іншим людям.

Сесія – явище у студентському житті неприємне, хоч і передбачуване. Власне, це справжній стрес з усіма можливими наслідками: змінюється звичний ритм життя, людина постійно перебуває у напруженні, яке з часом може призвести до порушень діяльності серцево-судинної та нервової систем. Тому, якщо ви реагуєте на сесію неадекватно, психологічно готувати себе до неї слід заздалегідь.

Отже, я пропоную оптимальний алгоритм дій для студента, щоб пережити сесію з найменшими втратами сил і часу.

  1. Перш ніж розпочати підготовку, логічно організуйте час і поставте цілі: розпишіть, що Ви будете робити в конкретний день і годину. Довгенько робити, проте це справді діє.
  2. Визначте «золоті» години. З’ясуйте нарешті хто ж Ви – жайворонок чи сова. І залежно від цього плануйте, в який час дня чи ночі будете займатися «опором матеріалів», а коли просто повторювати білети.
  3. Необхідно чітко розуміти, якого результату Ви хочете домогтися. Зусилля, які доведеться докласти для того, щоб отримати «трійку» або «п’ятірку», різні, і це потрібно розуміти.
  4. Якщо Ви вирішили готуватися до екзамену, не ставте собі розмитої мети: «трішки повчити». Складіть графік на день, і в кінці кожного робіть підсумки. Це дасть Вам важливе та вкрай необхідне відчуття досягнення мети і задоволення собою.

Детальніше...

Кожному з нас доводилося зіштовхуватися із усякими життєвими негодами, коли життя здається натягнутим над прірвою канатом, а ми виглядаємо, як новачки-канатохідці, невпевнені й беззахисні. Нам хочеться схопитися хоч за соломинку, аби тільки відчути під ногами твердий ґрунт і відсіктися від цього огидного почуття уразливості. На жаль, ніхто не застрахований від подібних стресів. А раз так, виходить, треба вчитися тому, як поводитися в кризовій ситуації.

Хоча лиха у всіх різні, дотримуючись певної тактики поводження, можна відновити щиросердечну рівновагу при будь-якій, навіть найбільшій неприємності. Головне – повірити в те, що невдачі здатні загартовувати, як руйнівний вогонь загартовує сталь, і що ви в результаті можете стати дужче й мудріше. І хоча невдача невдачі ворожнеча, з кожної потрібно намагатися вийти гідно.

Керівництво до дії:

1. Вірте в себе

Якщо ви почуваєте себе невпевненою і беззахисною, сфокусуйтеся на своїх сильних сторонах. Може бути, у вас гарний смак і ви вмієте прекрасно шити або в’язати? Можливо, ви готуєте дуже смачні страви? Робіть це, відволікаючись. І все потроху налагоджуватиметься.

2. Подивіться правді в очі

У такій ситуації в жодному разі не можна вподібнюватися страусові, що у хвилини небезпеки зариває голову в пісок і створює собі ілюзію захищеності. Роблячи вигляд, що нічого не трапилося або пускаючи все на самоплив, ми тим самим лише підсилюємо в собі неприємне й хворобливе почуття уразливості.

Детальніше...

Основною метою діяльності практичного психолога є не тільки психологічний супровід дитини, а й просвітницька робота з педагогічним колективом для налагодження широкої конструктивної співпраці у педагогічному колективі та  отримання викладачами знань з психології. Найефективнішими формами роботи є індивідуальні консультації (у разі запиту з боку самого педагога), а також прове­дення семінарів-практикумів.

Один з таких семінарів пройшов  31 жовтня 2012 року. Тематика даної зустрічі «Технології розвитку комунікативних  якостей педагога» була доцільною та актуальною. Адже сьогодні педагоги, завдяки новим вимогам до атестації мають необхідність частіше виступати перед аудиторією. Для багатьох це досить складне завдання. Потрібно подумати не лише над тим, що сказати, але і як сказати.

Як домогтися того, щоб виступ був цікавим і переконливим теоретичними основами психології та практичними технологіями вчила  психолог коледжу Мимренко Олена Сергіївна. Викладачі з задоволенням приймали учать у вправах та обговорювали проблемні питання.

Цей семінар став  продовженням відкритих в минулому навчальному році тем «Як стати впевненим та почати радіти життю» та «Вплив комунікативних якостей педагога на ефективність навчальної діяльності».

«Робота зі студентами у період підготовки до екзаменів»

  1. Педагогам необхідно максимально забезпечити студентів інформацією, що стосується екзаменів.
  2. Допомогти проробити ситуацію екзамену, щоб процес його проведення не викликав у студентів невпевненості у власних діях, почуття тривоги і т.д.
  3. Навчати їх способам профілактики несприятливих емоційних станів:
  • навчити сприймати незадовільні життєві обставини як тимчасові і змінювати їх до кращого;
  • навчити помічати свої досягнення, успіхи і допомогти їм виробити почуття впевненості у власних силах;
  • навчити спокійно сприймати власні помилки, аналізувати, визначати причину, робити висновки і знаходити вихід із складної ситуації.
  1. Підтримувати у важких ситуаціях і в момент емоційної напруги, навчити студентів володіти собою.
  2. Під час підготовки до екзаменів слід зважати на тип темпераменту дитини: студенти з темпераментом холерика або сангвініка швидко усвідомлюють поставлену проблему та швидко реагують. Якщо студент за темпераментом є флегматиком, то йому об’єктивно важко встигнути виконати завдання у стислі терміни, оскільки він діє повільно. З іншого боку, неквапливість, урівноваженість, досить часто свідчать про ретельність, що у свою чергу, позитивно відображається на якості виконаної роботи. На жаль, якщо дитина має темперамент меланхоліка – це також іноді не сприяє успіху, оскільки, як свідчить досвід, така людина досить часто психологічно налаштована на поразку.
  3. Формувати у студента емоційно-позитивне ставлення до екзаменів (екзамен як звичайна та обов’язкова процедура);

Детальніше...

Як живе сучасна молодь? Що зараз для неї важливо? Чого вона прагне? Саме такі питання цікавлять педагогів, які мають на меті сформувати цілісну особистість майбутнього фахівця.

Молодь у наш час постала перед складним вибором. Система її ціннісного світогляду формується під впливом глобальної зміни ієрархії загальнолюдських ціннісних орієнтацій.  Після закінчення дітьми школи роль формуючого чинника у становленні життєвих орієнтирів на себе перебирають викладачі та студентський колектив вищого навчального закладу.

Оскільки загальноприйнятою серед педагогів є думка про те, що виховання на основі цінностей – це провідний шлях формування особистості, її духовного світу, то в сучасних умовах постає питання не лише про ціннісне виховання, але й про ціннісне навчання.

 З цією метою актуальним стало проведення 27 листопада для педагогічного колективу коледжу соціальним педагогом семінару-практикуму «Вплив ціннісних орієнтацій педагога на становлення особистості студента».

На даній зустрічі педагоги встановили, як на процес формування ціннісних орієнтацій студентів  у вищій  школі впливають особисті моральні цінності і нахили педагогів, тобто їх власна ціннісна орієнтація. Адже педагогічна професія відрізняється від інших тим, що вона передбачає не тільки керування, а й зміни. А керувати розвитком особистості – це велика відповідальність.

На семінарі були використані як теоретичні, так і практичні форми роботи, де педагоги, хоч і не у великій кількості, проте активно брали участь. Соціальним педагогом Оленою Сергіївною Мимренко було запропоновано ознайомитися з результати діагностування студентів І та ІІ курсу за трьома методиками. Педагоги мали змогу не лише дослідити розвиток ціннісних орієнтацій у студентів, а й практично перевірити методики на собі. Також викладачі прийняли участь у цікавих творчих вправах, які викликали у них сильні почуття. З метою закріплення даної інформації, педагоги переглянули цікаві тематичні відео та мультимедійну презентацію та отримали рекомендації «Принципи організації високопродуктивного впливу педагога- майстра» та «Способи впливу педагога на формування ціннісних орієнтацій студента»

По закінченню семінару, мети, що ставила перед собою соціальний педагог було досягнуто, присутні педагоги дійшли висновку, що  саме допомога студентам при виборі цінностей дає змогу зрозуміти їх особисту значущість, підвищити авторитет, замислитися над правильністю вибору та поведінки в будь-якій ситуації, а також зробити педагогів своїми соратниками й близькими друзями.

Робота соціального педагога пролягає не лише у тому,  аби допомогти студентам, а й в тому, щоб консультувати педагогічний колектив під час індивідуальних бесід, засідань циклових комісій,  методичного об’єднання.

11 листопада головою циклової комісії загальноосвітніх дисциплін було запрошено соціального педагога Мимренко Олену Сергіївну на планове засідання з проблеми адаптації  першокурсників.

Соціальним педагогом було охарактеризовано учнів та студентів згідно соціального діагностування, надано рекомендації та поради.

Одним  із основних завдань психології вищого навчального закладу є вивчення особливостей студентської молоді. Студентство – частина дорослого населення, яка об'єднується поняттям «молодь» і виховання якої є обов'язком педагогів. Студентська діяльність – це нова форма суспільної практики. Усі проблеми, що виникли перед старшими школярами як суто теоретичні та віддалені, стають для студентів проблемами практичними.

Психологічна адаптація студентів-першокурсників до навчального процесу у ВУЗі включає цілий ряд аспектів, за якими стоять різні зони труднощів, з якими доводиться стикатися студентам на початковому етапі навчання у вузі.

Тому навчально-виховна робота на першому курсі має проводитися з урахуванням вікових особливостей студентів, рівня їх підготовки, а також специфіки вузу або факультету. Перехід вчорашніх школярів від класно-урочної системи навчання до переважно самостійних занять нерідко відбувається досить боляче, а часто і з великими ускладненнями.

У традиційному плані адаптація студентів першого курсу розглядається як сукупність трьох аспектів, що відображають основні напрямки діяльності студентів:

  • Адаптація до умов навчальної діяльності (пристосування до нових форм викладання, контролю і засвоєння знань, до іншого режиму праці та відпочинку, самостійного способу життя тощо);
  • Адаптація до групи (включення в колектив однокурсників, засвоєння його правил, традицій);
  • Адаптація до майбутньої професії (засвоєння професійних знань, умінь і навичок, якостей).

Детальніше...

Серед найголовніших порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми». За оцінками експертів щорічно 1-2 млн. людей стають «живим товаром». Наприкінці ХХ сторіччя з його проявами зіткнулась і Україна.

З метою формування уявлень про торгівлю людьми, розвитку навичок безпечної поведінки, підвищення соціально-правових знань студентів соціальним педагогом коледжу Мимренко Оленою Сергіївною 6 листопада було проведено відеолекторій  на тему: «Торгівля людьми — соціальна проблема сучасності».

Складна економічна ситуація в Україні, високий рівень безробіття, недосконалість законодавства та правова необізнаність громадян є основними умовами, що сприяють цьому явищу. Прагнучи кращої долі, люди їдуть за кордон шукати добру роботу. Спритні ділки щороку використовують сотні таких шукачів.

Наша держава – це країна, з якої, як правило, здійснюється експорт жінок на світові ринки інтимного бізнесу – в Туреччину, Італію, Польщу, Іспанію, Німеччину, країни колишньої Югославії, Угорщину, Чехію, Грецію, Російську Федерацію, Об’єднані Арабські Емірати, Ізраїль, Сполучені Штати Америки та інші країни. В міжнародній системі Україна визначена як країна - постачальниця жінок. Саме громадянки України зараз складають значну частину живого «товару» на відкритих і таємних ринках Європи та Азії.

Ряд експертів одностайно висловлюються про те, що торгівля людьми є однією з галузей кримінального бізнесу, що розвивається найбільш стрімкими темпами в світі; у цій індустрії домінують добре організовані кримінальні синдикати; одержані прибутки йдуть на фінансування інших різновидів злочинної діяльності, в тому числі торгівлі наркотиками та зброєю.

Що таке торгівля людьми?

Торгівля людьми – це продаж людей і їх використання злочинними елементами з метою одержання прибутку. Це може означати примушення або втягування через обман до проституції, жебракування, або ручної праці. 

Детальніше...

Що таке конфлікт, знають усі. І в більшості це слово викликає малоприємні асоціації. До речі, відразу хочу наголосити, що говоритимемо ми сьогодні виключно про життєві, близькі нам конфлікти, і аж ні як не обговорюватимемо конфлікти вищого рівня.

Люди, створюючи конфлікт чи без власної волі потрапляючи в нього, звичайно прагнуть скоріше завершити його найкращим для себе чином, але іноді краще його попередити, адже мало хто зацікавлений у конфлікті сам по собі.

Учні та студенти ВНЗ 1-2 рівнів акредитації знаходяться на найажливішому етапі біологічного статевого дозрівання і соціального становлення особистості. Аби попередити конфлікт у навчальному процесі, потрібно розуміти їх вікові особливості бути  гарно ознайомленими з основами вікової психології.

Професійна діяльність педагога розглядається як система неповторних, унікальних за своєю природою професійних ситуацій, на основі чого реалізується прийняття оптимальних рішень. Це в свою чергу, викликає необхідність формування у нього гнучкого, інтенсивного, винахідливого професійного мислення. Як відомо, основною формою здійснення навчального процесу є педагогічне спілкування. Його продуктивність визначається, насамперед, цілями і цінностями спілкування, що мають бути прийнятні всіма суб'єктам педагогічного процесу, і саме якість взаємодії учасників педагогічного процесу потребує  привернення до себе більшої уваги.

Міжособистісне спілкування педагога й студента має деякі особливості, основною з яких є упереджене ставлення одних до інших. Ця та інші особливості можуть стати причиною неадекватної поведінки студента на дії викладача та, як один із можливих варіантів, виникнення конфліктної ситуації між ними. 

Василь Сухомлинський так пише про конфлікти у навчальному процесі: «Конфлікт між педагогом і дитиною, між учителем і батьками, педагогом і колективом – велика біда навчального закладу. Найчастіше конфлікт виникає тоді, коли вчитель думає про дитину несправедливо. Думайте про дитину справедливо – і конфліктів не буде. Уміння уникнути конфлікту – одна зі складових частин педагогічної мудрості вчителя. Попереджаючи конфлікт, педагог не тільки зберігає, а і створює виховну силу колективу»

Взагалі, поняття «конфлікт» розуміється у дуже широкому плані і вживається в різних значеннях.

Конфлікт – це зіткнення протилежно спрямованих, несумісних одна з одною тенденцій, інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності; гостра суперечка.

Функціональна роль конфлікту – необхідність і доцільність змін в людських відносинах у процесі спілкування.

Мета конфлікту – відображення прагнення людини відстояти ідею, принципи, вчинки.

Як ще створюється будь-який конфлікт. Спочатку виникає певна професійна конфліктна ситуація. Сама по собі вона вже є зачіпкою для обговорення певної проблеми, проте інцидент, певний привід підсилює конфліктну ситуацію і перетворює в конфлікт.

Що до видів педагогічних конфліктів,  то розрізняють:

  • Конфлікти діяльності, які виникають із приводу якихось помилкових, неправильних дій студентів у процесі навчальної або позаурочної виховної роботи. Вони зумовлюються роздратованими та образливими зауваженнями, оскільки ніхто не терпить багатократних негативних санкцій проти себе, якими б справедливими вони не були.
  • Конфлікти вчинків, які  є результатом каральних реакцій педагогів на порушення учнями та студентами дисципліни: розмови на заняттях, запізнення, прогули – а також агресивну поведінку щодо товаришів, брутальність, псування коледжанського майна тощо.
  • Конфлікти стосунків. Вони постають наслідком і продовженням перших двох конфліктів, викликаючи в студента «суттєвий бар'єр», тобто негативну реакцію на особистість педагога. Педагогу в такій ситуації нелегко змінити негативне ставлення студента до себе, для цього тепер недостатньо просто не зробити зауважень. Ситуація ще погіршується й тим, що ставлення педагогів до таких студентів часто стає упередженим та агресивним.

Детальніше...

Інструкція: Уважно прочитайте вислови і прислів'я. Користуючись наведеною нижче шкалою, визначте, наскільки кожне прислів’я відповідає вашим діям під час конфліктів:

 

5 – Відповідає в усіх випадках;  4 – Відповідає у більшості випадків;

3 – Деколи відповідає;    2 – Відповідає, але дуже рідко; 1 – Ніколи не відповідає.

 

1.  Від суперечки легше утриматися, аніж потім здихатися її.

2.  Якщо ви не можете примусити людину думати так, як ви робите, то примусьте її робити так, як ви думаєте.

3.  Теплі слова розтоплюють холодні серця.

4.  Послуга за послугу.

5.  Давай приходь і подумаємо разом.

6.  Під суперечки заслуговує похвали той, хто перший замовкне.

7.  Чия сила, того й правда.

8.  Солодкі слова роблять солодким рух уперед.

9.  Краще синиця у жмені, аніж журавель у небі.

10. Істина знаходиться в знаннях.

11. Той, хто б’ється і тікає, доживає до нової битви.

12. Той перемагає блискуче, хто примушує своїх ворогів тікати врозтіч.

13. Убий ворога своєю надмірною добротою.

14. Чесний обмін думками не приведе до суперечки.

15. Ніхто не може претендувати на істину в останній інстанції, але кожен може зробити свій внесок у неї.

16. Триматися подалі від тих, хто незгодний з тобою.

17. Тільки той, хто вірить у перемогу, перемагає на полі битви.

18. Добре слово мало коштує, та дорого цінується.

19. Зуб за зуб – це чесна гра.

20. Тільки той, хто готовий відмовитися від власного права на істинну в останній інстанції, збагатиться від істин, які знають інші.

21. Уникайте сварливих людей – вони зроблять ваше життя нещасним.

22. Людина, яка не тікає сама, змушує тікати інших.

23. М’які слова забезпечують гармонію.

24. Хочеш мати хорошого друга – зроби йому щось приємне.

25. Відкрито говори про свої конфлікти, і йди їм назустріч – тільки це приведе до їх найкращого вирішення.

26. Найкращий спосіб улагодження конфліктів – уникати їх зовсім.

27. Займаю тверду, рішучу позицію (на тім стою і не можу інакше).

28. Лагідність перемагає гнів.

29. Краще щось, аніж нічого з того, що  хочеш.

30. Щирість, чесність і довіра гори звернуть.

31. Немає нічого важливішого, ніж те, за що тобі треба боротися.

32. У світі завжди були й будуть переможці і переможені.

33. Вони не тебе з каменем, а ти до них з прихильністю.

34. Якщо двоє йдуть на компроміс, то справедливе рішення гарантоване.

35. Правди можна добитися, воюючи та воюючи.

Детальніше...

Мета: Визначення стилю поведінки, вивчення схильності особистості до конфліктного поведінки, вирішення виникаючих конфліктів, керування ситуацією, визначення, форм поведінки характерних для індивідуума, які з них являються найбільш продуктивними, які деструктивними, яким чином можна стимулювати продуктивну поведінку.

Інструкція:

Вашій увазі пропонується опитувальник, що має 30 пар суджень. Уважно прочитайте кожну пару і виберіть те, що більше відповідає вашій поведінці. Потім у спеціальному реєстраційному бланку підкресліть вибраний вами варіант відповіді “А” чи “Б”. Вибираючи відповідь, уявіть собі ту ситуацію, яка частіше зустрічається. Підкресліть ту відповідь, що першою спала на думку, а не ту, до якої ви дійшли після тривалого розміркування. Тут немає “хороших“ і “поганих” варіантів відповідей. Ви можете обрати кожний, який вам підходить. Не пропускайте питання. Обидві відповіді “А” і “Б” одночасно підкреслювати не можна.

1.а) Іноді я надаю можливість іншим взяти на себе відповідальність за вирішення конфліктного питання.

б) Чим обговорювати те, у чому наші думки мають розбіжності, я намагаюсь звернути увагу на те, з чим ми обидва не згодні.

2. а) Я намагаюсь знайти компромісне рішення.

б) Я намагаюсь уладнати справу, враховуючи інтереси іншого і мої особисті.

3. а) Звичайно, я наполегливо намагаюсь добитись свого.

б) Я намагаюсь заспокоїти іншого і, головним чином, зберегти наші стосунки.

4. а) Я намагаюсь знайти компромісне рішення.

б) Іноді я жертвую своїми власними інтересами заради інтересів іншої людини. 

5. а) Улагоджуючи конфліктну ситуацію, я весь час намагаюсь знайти підтримку у іншого.

б) Я намагаюсь зробити все, щоб уникнути потрібної напруги.

6. а) Я намагаюсь уникнути виникнення неприємностей для себе.

б) Я намагаюсь добитись свого.

7. а) Я намагаюсь відкласти вирішення конфліктного питання, щоб з часом вирішити його остаточно.

    б) Я вважаю, що можливо у чомусь поступитись, щоб у іншому добитись свого.

8. а) Як правило, я наполегливо намагаюсь добитись свого.

    б) Я першим намагаюсь ясно визначити те, у чому полягають усі поставлені питання і інтереси.  

9. а) Думаю, що не завжди потрібно хвилюватись через будь-які розбіжності.

б) Я докладаю зусиль, щоб добитись свого.

10. а) Я твердо намагаюсь досягти свого.

      б) Я намагаюсь знайти компромісне рішення.

11. а) По-перше, я намагаюсь ясно визначити, у чому полягають усі поставлені питання і інтереси.

      б) Я намагаюсь заспокоїти іншого і, головним чином, зберегти наші стосунки.

Детальніше...

"Як захистити студентів від стресу під час ситуації, що виникла в країні"(психологічні рекомендації)

Події, що наразі відбуваються в Україні спричиняють неабиякий стрес у тих, хто за ними слідкує, не говорячи про тих, хто бере в них участь.

Зараз людина перебуває у вирі теперішніх подій, починаючи від сприйняття великої кількості негативної інформації, закінчуючи просто баченням того, що відбувається на вулицях. Які психологічні наслідки та можливий негатив це може спричинити? Звичайно, що всі ми охоплені подіями, які відбуваються, на території всієї України і стривожені цим. Такі скарги, як безсоння, тривожність, відсутність апетиту, хвилювання, відчуття близької смерті – з такими турботами підходять нині до мене наші учні та студенти. Хотілося зауважити, що всі люди, які перебувають у напруженому стані, перебувають в стані стресу. Звичайно організм і психіка кожної людини по-різному реагує на стрес. Деякі люди мають дуже високий рівень стресостійкості, інші мають нижчий поріг. Треба враховувати ці факти.

Стрес – це нормальна реакція організму на будь-які подразники та події, що відбуваються. У перекладі з англійської стрес – це тиск, натиск, напруга. За словами  Г. Сельє, стрес - це неспецифічна відповідь організму на будь-яку пред'явлену йому вимогу, що допомагає  пристосуватися до виниклих труднощів, упоратися з ними.

До основних факторів, що впливають на психічний компонент стресу можна віднести:

  • характеристики стресових подій (тривалість, інтенсивність, емоційна забарвленість),
  • інтепретація людиною стресової події,
  • інформованість людей про ситуацію та здатність на неї впливати,
  • емоційний компонент (тривога, страх, злість, туга тощо). 

Коли стрес стає хронічним, іде перенапруження організму, тоді захисні функції організму знижуються, і відбувається негативний вплив і на організм вцілому, і на психіку людей. Психоаналітики кажуть: чим гірші новини з засобів інформації, тим дужче зростає паніка.

Паніка - це психічний стан людей - несвідомий, нестримний страх, викликаний дійсною чи уявною небезпекою, що охоплює людину чи багатьох людей, неконтрольоване прагнення уникнути небезпечної ситуації.

Детальніше...

Одним з важливих напрямків у роботі соціального педагога є популяризація здорового способу життя, формування у молоді здоров’язберігаючої поведінки, відповідального ставлення до репродуктивного здоров’я та планування сім’ї. Саме тому, соціальним педагогом постійно впроваджуються різні профілактичні заходи як для студентів так і педагогів.

З цією метою соціальним педагогом Мимренко Оленою Сергіївною в рамках систематичної взаємодії було організовано зустріч з тренером за міжнародною програмою «Здоров’я жінок України», що впроваджується Інститутом досліджень і тренінгів імені Джона Сноу в партнерстві з Фондом «Здоров’я жінки та планування сім’ї», що працює в сфері планування сім’ї та репродуктивного здоров’я та є членом Міжнародної федерації планування сім’ї. Мета програми – сприяти збереженню репродуктивного здоров’я жінок та пар України шляхом покращення використання сучасних та ефективних методів контрацепції як альтернативи незапланованій вагітності та абортам.

Ця проблема є дуже актуальною для сучасних учнів та студентів , тому, педагоги обов’язково мають знати як навчити їх бути здоровими, як розмовляти зі студентами про сексуальне здоров’я, як відповідати на запитання, які проводити інтерактивні вправи.

22 квітня запрошений тренер Щеглюк Тетяна Володимирівна провела для педагогів профілактичний тренінг, під час якого присутні мали змогу ознайомитися з цікавими невідомими фактами з даної проблеми та визначити основні моделі поведінки підлітків у випадках ранньої сексуальної поведінки. Відвідали тренінг викладачі Здоровик А.В., Романюк Т.І. та майстри виробничого навчання Кулігіна Т.Б., Кухарська В.І., Музика В.М., Комарова О.А. Учасники ознайомилися з основними поняттями про здоров’я, принципами відповідального ставлення до зміцнення та збереження репродуктивного здоров’я. довідалися про сучасні методи проведення інформаційно-освітньої роботи з популяризації здорового способу життя серед молоді.

 

Вже традиційною стала співпраця соціального педагога коледжу з тренером Міжнародної програми «Репродуктивне здоров’я та планування сім’ї». На цей раз зустріч щодо актуальних питань з контрацепції, сексуального здоров’я та планування сім’ї було проведено для учнів та студентів на перукарському відділенны. Члени та майстри груп П 17-18, П 19-20, Хм-2 мали змогу отримати найсучаснішу світову інформацію щодо засобів збереження та захисту здоровя, щирі відповіді на поставленні питання, прийняти участь в цікавих тренінгових вправах.

 

12.01. 2017 року  соціальним педагогом коледжу було  проведене тренінгове заняття  з педагогічними працівниками  закладу на тему: « Я – творча особистість»

Метою якого був розвиток творчих здібностей вчителів, удосконалення логічного та просторового мислення й уяви, формування вміння злагоджено і ефективно працювати над виконанням творчого завдання.

Адже, розвивати власну творчість неможливо без загальної обізнаності. А розвивати творчість у рамках своєї професійної діяльності— неможливо без досконалого знання свого предмета.

 

Соціальний педагог   коледжу Коваленко А. М. 22 лютого 2017 року на базі ДНЗ «Білоцерківське професійно-технічне училище ім. П. Р. Поповича» відвідала семінар-практикум для працівників психологічної служби ПТНЗ, ВНЗ I – II рівнів акредитації Київської області «Методика роботи працівників психологічної служби з формування толерантних відносин учасників навчально-виховного процесу». Організатор заходу – відділ практичної психології і соціальної роботи КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти».

Семінар  проходив у формі тренінгу. Учасники отримали інформацію про нормативно – правові документи щодо надання допомоги особам, що опинились у складних життєвих ситуаціях  та як допомогти їм у вирішенні проблеми, як виходити зі стресових ситуацій та бути толерантною особистістю,   контролювати себе під час виступів перед аудиторією. Матеріали семінару допоможуть в організації роботи соціального працівника коледжу.

  

Корисні посилання