Начально-методична робота коледжу – це цілеспрямована діяльність щодо забезпечення психолого-педагогічної та методичної підготовки викладачів з метою підвищення ефективності їх освітньої діяльності. Вона сприяє особистісному зростанню викладача, його педагогічній майстерності щодо викладання навчальних дисциплін/предметів, взаємному збагаченню членів колективу педагогічними знахідками, дає можливість молодим педагогам оволодівати педагогічною майстерністю, вивчаючи досвід колег, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку й самовдосконалення.
Принципи навчально-методичної роботи:
- актуальність, цінність, новизна;
- науковість навчально-методичної роботи;
- системність і комплексність навчально-методичної роботи;
- послідовність і безперервність навчально-методичної роботи;
- індивідуальність підходу до учасників освітнього процесу;
- спрямованість і мотивація до самоосвіти й саморозвитку;
- дуальність освіти;
- оперативність, гнучкість, мобільність.
До структурних органів навчально-методичної роботи коледжу входять: педагогічна рада коледжу, методична рада, навчально-методичний кабінет; циклові комісії, методичне об`єднання класних керівників, школа молодого педагога «На шляху до майстерності».
Координуючим органом виконання навчально-методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання вдосконалення методичної та навчально-виховної роботи, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в освітній процес, контролю й координації роботи циклових комісій, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.
До складу методичної ради входять: директор коледжу, голова методичної ради (заступник директора з навчальної роботи, який підзвітний педагогічній раді коледжу), заступник директора коледжу з виховної роботи; секретар методичної ради (завідувач навчально-методичного кабінету), методист, старший майстер, завідувач відділення, голови циклових комісій, керівники творчих груп, педагоги-новатори, педагоги-експерементатори.
Склад методичної ради затверджує директор коледжу.
Основними завданнями функціонування методичної ради є:
- окреслення основних напрямів і шляхів удосконалення навчально-методичної роботи коледжу на навчальний рік;
- координування роботи циклових комісій коледжу;
- сприяння вивченню, апробації та впровадженню освітніх технологій та інноваційних методик у освітній процес коледжу;
- винесення на розгляд та схвалення навчально-методичних матеріалів (підручників, посібників, методичних рекомендацій та вказівок щодо проведення занять) для їх подальшого практичного застосування в коледжі;
- мотивація, створення умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації, вияву творчого потенціалу та розвитку педагогічної компетентності викладачів і майстрів виробничого навчання коледжу;
- відпрацювання єдиної системи розробки та оформлення навчально-методичних комплексів дисциплін/предметів, передбачених освітньо-професійними програмами підготовки та навчальними планами, за якими здійснюється підготовка здобувачів освіти тощо.
З метою підвищення професійної майстерності викладачів в коледжі використовуються різноманітні форми навчально-методичної роботи:
1) постійно діючі:
- групові форми навчально-методичної роботи (методичні об'єднання класних керівників, циклових комісій, які є центрами методичної роботи, вивчення і втілення досягнень теорії та передового досвіду в практику викладання конкретних навчальних предметів/дисциплін, творчі та профільні групи, групи педагогічної майстерності, об'єднання викладачів за інтересами, практикуми та ін.) більш мобільні та динамічні, вони об'єднують педагогів та майстрів виробничого навчання за інтересами;
- колективні форми навчально-методичної роботи (теоретичні семінари, педагогічні читання, методичні оперативні наради, виставки) покликані сприяти виробленню єдиної педагогічної позиції й підходів до вирішення важливих педагогічних проблем;
- індивідуальні форми навчально-методичної роботи (наставництво, консультації, стажування, самоосвіта та ін.) відіграють важливу роль у навчально-методичному самовдосконаленні викладачів та майстрів виробничого навчання, оскільки наставництво слід розглядати як важливий напрям навчально-методичної роботи досвідчених викладачів з молодшими викладачами та тими викладачами, які в процесі атестації отримали певні зауваження й рекомендації щодо необхідності вдосконалення своїх знань і вмінь.
2) Епізодичні форми навчально-методичної роботи забезпечують якість проведення в коледжі днів науки і творчості, науково-методичних виставок, презентацій творчих та художніх робіт, конкурсів фахової майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання тощо.
Види навчально-методичної роботи:
а) круглі столи, семінари викладачів щодо проблем реалізації концепції неперервної професійної освіти, дуальної освіти, інноваційної освітньої підготовки фахівців та співпраці із роботодавцями з питань працевлаштування випускників;
б) засідання педагогічних працівників та майстрів виробничого навчання коледжу, де обговорюють стан і проблеми освітнього процесу в навчальному закладі (відділенні, цикловій комісії) та окреслення альтернативних шляхів їх вирішення;
в) засідання педагогічної ради коледжу, на яких детально аналізують стан і рівень професійної підготовки здобувачів освіти, обговорюють і затверджують перспективний план роботи й розвитку навчального закладу, інноваційний досвід роботи викладачів, їх новітні надбання й досягнення та можливість впровадження в освітній процес коледжу;
г) методологічні й методичні семінари, які сприяють формуванню, накопиченню, виявленню, вивченню, узагальненню та поширенню перспективного педагогічного досвіду викладачів та майстрів виробничого навчання в освітньому процесі;
д) індивідуальні та групові консультації із завідувачами лабораторій, центрів, відділення, викладачами, майстрами виробничого навчання з питань забезпечення якості виконання навчальної, організаційної, методичної та іншої роботи в коледжі.
Моніторинг виконання навчально-методичної роботи в коледжі здійснюється шляхом:
- заслуховування звітів методичної роботи на педагогічній раді;
- раді при директору та заступнику директора з навчальної роботи;
- заслуховування звітів голів циклових комісій;
- звітування викладачів і майстрів виробничого навчання перед цикловими комісіями про свою роботу;
- заслуховування творчих і навчальних звітів педагогів і майстрів виробничого навчання перед педрадою коледжу.