Матеріально-технічне забезпечення

Загальна мета матеріально-технічного забезпечення Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну – побудувати сучасний освітній простір та максимально наблизити освітній процес до умов професійної діяльності.

Важливою умовою формування освітнього простору коледжу є реалізація провідних підходів в освіті – цілісність, єдність і впорядкованість предметно-просторового середовища та візуального сприйняття; багатофункціональність, гнучкість та мобільність;  вікова відповідність; персоналізованість і наявність особистого простору; свобода, відкритість сприйняття, креативність;  практичність та ергономічність;  гармонійність та збалансованість; соціалізація та співпраця.

Сучасна освіта висуває нові вимоги до планування та облаштування закладів та установ: освітній простір закладу освіти повинен не тільки відповідати санітарним і протипожежним нормам, а й мати цілісні функціональні та композиційно-колористичні рішення. Основними засобами виразності тут є силует, композиція будівлі, колористика та деталювання фасадів.

Силует будівлі коледжу привертає увагу ще здалеку, адже характерні сполучення кольорів та форм, орнаментальні композиції в оформленні фасаду відрізняють його від оточення, формують відчуття причетності, гордості за можливість навчатися та працювати в потужному, сучасному закладі освіти.

Загальна площа головного навчально-побутового корпусу коледжу складає 4650,1 м2.

«Візитівкою» є вестибюль, у якому організовуються експозиції присвячені видатним державним подіям, національним святам, організовуються тематичні фотозони тощо. 

Коледж має потужну навчально-матеріальну базу для ефективної організації освітнього процесу, забезпечення виконання в повному обсязі навчальних планів і програм з усіх спеціальностей. Наявна матеріально-технічна база постійно поповнюється й удосконалюється – обладнано бібліотеку, інформаційно-ресурсний, навчально-практичний центри тощо.

У коледжі функціонують 20 кабінетів, зокрема з предметів професійно-технічного циклу – 12, з них електронно-обчислювальної техніки і автоматизації виробництва – 4,  6 лабораторій, 10 навчально-виробничих майстерень. Фактично використовується 550 навчальних місць.

Зонування приміщень кабінетів влаштовано за схемою «робочих станцій». Обладнання «станцій»  включає інформаційно-демонстраційний осередок (робочу або інтерактивну дошку, проєктор, монітор чи телевізор тощо) та безпосередньо навчальні зони. Лабораторії та навчально-виробничі майстерні передбачають спеціальне меблювання та обладнання для організації дослідної роботи й проведення виробничого навчання.

Кожен навчальний кабінет має паспорт, в якому відображені загальні санітарно-гігієнічні умови приміщень кабінету та організації робочих місць, режим роботи кабінету, перелік методичної літератури, дидактичний та роздатковий матеріал, наочні посібники та технічне обладнання.

Важливість застосування сучасних цифрових технологій в освітньому процесі обумовлена необхідністю формування цифрової компетентності здобувачів освіти, яка визнана однією з ключових компетентностей. Впровадження ІКТ у сучасну освіту суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду.

Усі види діяльності закладу у повному обсязі забезпечено комп’ютерною та оргтехнікою для якісного провадження освітньої діяльності:

  • 131 одиниця сучасної комп’ютерної техніки;
  • 6 інтерактивних комплектів дощок з проекторами Epson;
  • 1 сенсорна інтерактивна панель Newline;
  • 5 документ-камер для демонстрації в режимі реального часу певних процесів, сканування документів та запису відеопрезентацій;
  • 9 плазмових телевізорів для демонстрації навчальних презентацій та відео;
  • 2 ріжучих плотери, які використовуються як для створення сувенірної продукції, так і для автоматичного вирізування викройок;
  • 3 примірники 3D принтерів для навчання тривимірного моделювання з подальшим друком цих моделей;
  • 19 друкарських пристроїв, зокрема багатофункціональних, що виконують функції сканування, копіювання та друку, 1 із них формату А3;
  • 1 очищувач та іонізатор повітря Sensei.

Робочі місця викладачів забезпечено усіма засобами для проведення дистанційного навчання (веб-камери, навушники з мікрофоном, колонки).

Коледж має безлімітне під’єднання до мережі Інтернет, а локальна мережа закладу забезпечує доступ до неї всіх здобувачів освіти, працівників коледжу та мешканців гуртожитку.

Беззаперечно для провідних підприємств, установ та компаній ключовими аспектами при працевлаштуванні є кваліфікованість спеціаліста, можливість науково-технічного розвитку, якісна робота із засобами праці.

Так, наприклад, у навчально-практичному центрі,  створеному на базі коледжу, здобувачі освіти відпрацьовують такі професійні дії, як розкрій та пошиття постільної білизни, розкрій та виготовлення трикотажних виробів (футболка, туніка, сукня), розкрій та виготовлення виробів столового асортименту, дрібниць для дому (серветки, скатертини, фартухи, прихватки), декорування столу; опановують технології пошиття штор, ламбрекенів, створення елементів декоративного оздоблення одягу тощо.

Навчально-практичний центр технологій та дизайну з підготовки фахівців швейного виробництва має  сучасне матеріально-технічне обладнання:

  • комплекс САПР;
  • 12-голкова комп’ютеризована вишивальна машина RICOMA;
  • розпошивальна 3-х голкова машина BRUCE для обробки країв та оздоблювальних строчок з  еластичних, трикотажних виробів;
  • сучасна напівавтоматична петельна машина MAQI, яка виконує прямі петлі різної довжини, густоти та автоматичне їх розрізання;
  • 2 одиниці 4-х ниткових зшивно-обметувальних машин BRUCE, які обметують та одночасно зшивають еластичні, костюмні, легкі, джинсові, пальтові тканини, з вбудованим електродвигуном та комп’ютеризованим регулюванням швидкості;
  • 9 одиниць 1-голкових швейних машин човникового стібка фірми BRUCE та MAQI для зшивання виробів з тяжких та середніх тканин з вбудованим електродвигуном та комп’ютеризованим регулюванням швидкості;
  • 1-голкова швейна машина для зшивання легких та середніх тканин, двохнитковою човниковою строчкою фірми JACK з вбудованим електродвигуном та комп’ютеризованим регулюванням швидкості;
  • 1-голкова комп’ютеризована швейна машина для зшивання легких та середніх тканин безпосадкового шва, двохниткового човникового переплетення фірми JACK з вбудованим електродвигуном та комп’ютеризованим регулюванням швидкості;
  • прес для дублювання, відпарювання та прасування дрібних деталей та готового виробу фірми STEAM PRESS;
  • 3 промислових прасувальних стола фірми WERMAC, оснащений підігрівом поверхні стола та видаленням зайвої вологи;
  • 2 прасувальні дошки фірми HARMONY, оснащені регулятором підігріву поверхні стола та видаленням зайвої вологи, мають нішу для зберігання дрібних деталей та можливість регулювання висоти;
  • 3 промислові парогенератори фірми SILTER об’ємом бака 3,5 літрів.

Забезпечення перукарським обладнанням:

  • 8 одиниць навчальних голів для відпрацювання навичок плетіння, гарячого укладання волосся та виконання зачісок;
  • 1 кільцева світлодіодна лампа для створення професійного фото та відеозйомки;
  • 7 сушуарів для підсушування вологого волосся;
  • 2 апарати для гарячого нарощення волосся;
  • 6 кард для розчісування штучного та натурального відрізного волосся;
  • 15 тресбанків для плетіння тресів з натурального та штучного волосся;
  • 1 сухожар для якісної стерилізації манікюрного інструменту;
  • 3 УФ стерилізатори для зберігання стерильного інструменту;
  • 7 УФ ламп для виконання манікюрних робіт;
  • 8 настільних ламп для освітлення робочого місця майстра манікюру;
  • 1 фрезер для манікюрних робіт;
  • 5 лабораторій для виконання фарбування волосся;
  • 2 одиниці електронних ваг для дозування фарбника при фарбуванні волосся;
  • 8 фенів для укладання волосся потужністю 2100 Вт;
  • 4 машинки для стрижки;
  • 2 тримери для виконання окантування волосся;
  • 1 шейвер для збривання коротко стриженого волосся;
  • 2 електрощирці діаметром 10 мм;
  • 2 електрощирці діаметром 13 мм;
  • 1 електрощирці діаметром 16 мм;
  • 3 електрощирці діаметром 19 мм;
  • 4 електрощирці діаметром 25 мм;
  • 3 електрощирці діаметроми 32 мм;
  • 2 трохрожкові електрощипці;
  • 3 двохрожкові електрощипці;
  • 2 конусних електрощипців;
  • 1 електрощипці трикутної форми;
  • 1 електрощипці спіральної форми;
  • 3 електропраски;
  • 3 гофре – великий крок для надання волоссю текстури;
  • 2 гофре – малий крок для надання волоссю текстури.

Методичний кабінет є осередком науково-методичної діяльності коледжу, адже тут зосереджено нормативно-правове, навчально-методичне та інноваційно-інформаційне забезпечення для організації якісного освітнього процесу; безперервного професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; узагальнено кращий інноваційний педагогічний досвід.

Рекреації у коледжі дають можливості активного та тихого спілкування здобувачів освіти, роботи в групах, командної роботи, буккросінгу та ін.

Спортивний зал, площею 270,5 м2 розташований у правому крилі головного корпусу. Для проведення навчально-тренувальних і оздоровчих занять в коледжі є гімнастичний комплекс, спортивний майданчик з відповідними спортивними снарядами і інвентарем. У коледжі постійно діють 4 спортивні секції та тренажерний зал.

Працюють студентська їдальня та буфет площею 402,6 м2 на 150 місць для харчування здобувачів освіти.

В актовому залі проводяться численні заходи, урочистості, присвячені Національним святам, професійним подіям.

Два гуртожитки на 200 місць стовідсотково забезпечують здобувачів освіти місцями для проживання. У гуртожитках функціонує безкоштовний Wi-fi.

Функції сучасної бібліотеки розширюються, вона перетворюється на медіатеку. Так, поєднання ресурсів бібліотеки, площа якої складає  62 м2, читального залу в інформаційно-ресурсному центрі площею 102,6 м2 створює фізичний та віртуальний простір можливостей для самоосвітньої діяльності усіх учасників освітнього процесу.  

Основний фонд бібліотеки (без урахування підручників) налічує 11047 примірників та забезпечує потреби 655 користувачів.

Отже, наявна в коледжі сучасна матеріально-технічна база сприяє формувати ключові та професійні компетентності, моделі практичних умінь та навичок в умовах освітнього середовища, а також дозволяє занурити здобувачів освіти в реальні виробничі ситуації, що є типовими для їхньої майбутньої професійної діяльності.