Методична рада
Методична рада є колегіальним дорадчим органом, який об’єднує на добровільній основі педагогічних працівників для планування та координації методичної роботи, обговорення проєктів нормативних, навчально-методичних документів, розроблення рекомендацій з удосконалення якості освітнього процесу у коледжі та модернізації його навчально-методичного забезпечення.
Метою діяльності методичної ради є визначення основних напрямів науково-методичної роботи, удосконалення змісту освіти, його навчально-методичного забезпечення, підвищення якості освітніх послуг, розвитку фахової компетентності педагогічних працівників коледжу.
Методична рада сприяє впровадженню прогресивних форм і методів навчання та виховання, виконує заходи, спрямовані на вдосконалення освітнього процесу і підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників та фахових молодших бакалаврів, надає допомогу щодо ефективності організації методичної, навчальної та інноваційної роботи, здійснює контроль прийнятих рішень і заходів.
Основними напрямами діяльності методичної ради є:
- вибір стратегії методичної діяльності коледжу у контексті входження закладів фахової освіти України до Європейського освітнього простору;
- керівництво поточною навчально-методичною роботою у коледжі і контроль за відповідністю її показників стандартам фахової передвищої та професійно (професійно-технічної) освіти і «Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності», надання послуг в освітній діяльності;
- керівництво роботи з удосконалення організації та методики викладання навчальних дисциплін (предметів) і здійснення освітнього процесу;
- координація поширення й обміну передовим досвідом методичної роботи у коледжі, розвиток зовнішніх зв’язків з іншими закладами освіти, установами, сприяння підвищенню професійного рівня викладачів та майстрів виробничого навчання.
Склад методичної ради на 2023 – 2024 навчальний рік
- Степура А.О. – директор коледжу;
- Денисова А.В. – голова методичної ради, заступник директора з навчальної роботи;
- Лемешко Л.Ю. – заступник директора коледжу з виховної роботи;
- Володько М.Ю. – секретар методичної ради, завідувач методичного кабінету;
- Рисаченко Г.О. – завідувач відділеннями;
- Бойченко С.М. – старший майстер;
- Поліщук О.В. – голова циклової комісії напряму «Легка промисловість»;
- Юрчинська О.М. – голова циклової комісії напряму «Перукарське мистецтво»;
- Корнієнко О.В. – голова циклової комісії напряму «Документознавство та комп’ютерні технології»;
- Дубченко Л.Г.– голова циклової комісії дисциплін курсу загальноосвітньої підготовки;
- Метельська Н.М. – завідувач лабораторії ІД;
- Писаренко О.В.– завідувач НПЦ технологій та дизайну «Технологій та дизайну»
Нормативні документи
Засідання методичної ради
2023-2024 н.р.
«Ми маємо шанс доторкнутись до найдорожчого скарбу , що є в житті – до людини.
Від нашої мудрості, нашої педагогічної майстерності залежить її становлення у житті, формування характеру та волі, громадянської позиції, інтелектуального та духовного наповнення»
04 жовтня 2023 пройшло засідання методичної ради Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну.
На початку навчального року традиційно відбувся розподіл обов’язків між членами методичної ради. Анастасія ДЕНИСОВА, заступник директора з навчальної роботи, ознайомила присутніх з основними завданнями, змістом та регламентом роботи методичної ради у 2023-2024 н.р. та підкреслила, що головною метою діяльності методичної ради є організація, координація і контроль науково- та навчально-методичної роботи у коледжі, що спрямована на підвищення якості освітнього процесу, формування високодосвідчених фахівців згідно з Європейськими освітніми стандартами, а також із інституційно-правовим, науково-методичним та організаційним підґрунтям для забезпечення належної якості освіти в умовах воєнного стану. Учасниками заходи опрацьовано план роботи методичної ради на 2023/2024 н.р., зокрема всіх структур методичної служби.
Марина ВОЛОДЬКО, завідувачка навчально-методичного кабінету коледжу, зазначила основні аспекти оновленої процедури атестації педагогічних працівників, нормативної бази щодо здійснення підвищення кваліфікації у 2023-2024 н.р. та ознайомила присутніх із стратегією забезпечення психічного здоров’я у сфері освіти у 2023-2024 н.р.
Педагогічна спільнота коледжу долучилась до обговорено можливостей Єдиної атестаційної системи (ЄАС) – платформи для цифровізації атестаційного процесу. Анонсовано заходи щодо особливостей ведення документації у закладах фахової передвищої освіти.
Галина РИСАЧЕНКО, завідувачка відділень коледжу, здійснила інформування присутніх щодо впровадження системи електронного документообігу освітнього процесу коледжу засобами платформи «Єдина школа» та індивідуальних планів здобувачів освіти.
Наприкінці зустрічі проведено огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури у вигляді дискусії.
«Освіта – це важливий момент в боротьбі за зміну світу, це світло в темряві, ключ до розуміння світу та засіб досягнення своїх мрій»
13 грудня 2023 відбулося друге засідання методичної ради Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну, де було розглянуто низку важливих питань щодо вивчення мов міжнародного спілкування, стану методичного забезпечення кабінетів та лабораторій, підготовки навчально-методичної документації до зимової екзаменаційної сесії, навчально-методичного супроводу практичної підготовки здобувачів освіти коледжу та аналізу ефективності гурткової роботи.
Анастасія ДЕНИСОВА, заступник директора з навчальної роботи, ознайомила присутніх з основними державними принципами, методами та підходами, що сприяють формуванню культури якісного викладання, вивчення та використання іноземної мови (англійської), а також підкреслила, що дотримання цих принципів дозволяє створити стимулююче та ефективне середовища для вивчення мов міжнародного спілкування в коледжі, обумовлюючи розвиток не лише мовних навичок, але й міжкультурного розуміння. Завдяки цьому вдається підтримувати ефективну систему навчання, сприяючи розвитку комунікативних навичок та готовності учасників освітнього процесу до успішної адаптації на сучасному ринку праці.
Марина ВОЛОДЬКО, завідувач навчально-методичного кабінету коледжу, зазначила, що з метою забезпечення чіткості, організованості та ефективності проведення екзаменаційної сесії, на засіданнях циклових комісій здійснено аналіз та затвердження супровідної екзаменаційної методичної документації, зокрема, переліків екзаменаційних запитань, що охоплюють зміст робочої програми; комплектів екзаменаційних завдань, критеріїв оцінювання, прикладів типових практичних завдань та переліків навчальної літератури, обладнання, технічних засобів, а також методичних рекомендацій щодо захисту звітів про проходження практики. Методична документація кабінетів і лабораторій відповідають вимогам проведення теоретичних, практичних, самостійних робіт здобувачів освіти, а також організації різних заходів, які сприяють більш глибокому вивченню окремих освітніх компонентів та розвитку творчих і дослідницьких здібностей.
Світлана Бойченко, старший майстер коледжу, яка проінформувала щодо аналізу ефективності організації практичної підготовки здобувачів освіти коледжу, дотримання нормативно-правової бази практичної підготовки, а саме: законодавства України, нормативно-правових актів, установчих документів коледжу, положення про організацію освітнього процесу коледжу, наскрізних програм практик та їх термінів виконання відповідно до стандартів фахової передвищої та професійно-технічної освіти. Також було зазначено, що вибір нових баз практики здійснюється виключно з врахуванням їх спроможності забезпечити досягнення мети та виконання основних завдань відповідних видів практик за напрямами підготовки та освітньо-професійних програми в цілому.
Голови циклових комісій проінформували щодо ефективності проведення гурткової роботи у коледжі, що спрямована на розвиток у здобувачів освіти правильного світогляду, творчого мислення, спостережливості, професіонального інтересу до праці, формуванню відповідних навичок із спеціальності, пізнавальної діяльності, умінь застосовувати свої знання на практиці, прищеплення любові до професії.
Наприкінці зустрічі проведено огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури у вигляді дискусії.