Рада з якості
Рада із забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти (далі – Рада з якості) є дорадчо-консультативним органом, що розробляє стратегію розвитку коледжу в сфері забезпечення якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти та функціонує на постійній основі.
Мета діяльності Ради з якості – успішне впровадження внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної)згідно зі стратегією коледжу.
Політика коледжу щодо забезпечення якості освіти спрямована на розвиток й вдосконалення освітньої діяльності, яка враховує стратегічний підхід та національний контекст реформування фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Діяльність Ради з якості ґрунтується на принципах:
- колегіальності та гласності обговорення питань, сприяння інтеграції системи фахової передвищої та професійно (професійно-технічної) освіти України у світовий освітній і науковий простір; забезпечення академічної свободи та доброчесності під час реалізації науково-педагогічної, наукової та/або інноваційної діяльності;
- забезпечення студентоцентризму та врахування інтересів, потреб і досвіду здобувачів фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти, як самостійних і відповідальних учасників освітнього процесу;
- дотримання принципів та правил академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу;
- створення та удосконалення внутрішнього нормативного забезпечення системи внутрішнього забезпечення якості;
- забезпечення високого рівня освітніх послуг з підготовки кваліфікованих фахівців, затребуваних в Україні та за кордоном.
Склад ради з якості на 2025 – 2026 н. р.:
- СТЕПУРА А.О. – директор коледжу;
- ДЕНИСОВА-ЄРМОЛЕНКО А.В. – голова ради з якості, заступник директора з навчальної роботи;
- ЛЕМЕШКО Л.Ю. – заступник директора коледжу з виховної роботи;
- ВІТВІЦЬКА Ю.Б. – завідувач методичного кабінету;
- СТЕПАНЧУК К.О. – завідувач відділеннями, секретар ради з якості;
- БОЙЧЕНКО С.М. – старший майстер;
- МЕТЕЛЬСЬКА Н.М. – завідувач лабораторії інформаційної діяльності;
- ПОЛІЩУК О.В. – голова циклової комісії напряму «Легка промисловість»;
- ГРІЩЕНКО О.О. – голова циклової комісії напряму «Перукарське мистецтво»;
- КОРНІЄНКО О.В. – голова циклової комісії напряму «Документознавство та комп’ютерні технології»;
- ЛУЦЕНКО О.І. – голова циклової комісії дисциплін курсу загальноосвітньої підготовки;
- БОГДАН А.О. – завідувач НПЦ технологій та дизайну «Технологій та дизайну»;
- КЛИМЕНКО Ю.В. – викладач спецдисциплін «Документознавство та комп’ютерні технології»;
- ВОЛОДЬКО М.Ю. – викладач спецдисциплін «Документознавство та комп’ютерні технології»;
- ПОШТАРЕНКО Л.П. – викладач спецдисциплін напряму «Легка промисловість»;
- УРЮПІНА М.В. – викладач спецдисциплін напряму «Перукарське мистецтво»;
- ЯЦЕНКО Вікторія – голова Студентської ради коледжу.
Нормативні документи
- Положення про раду із забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну
- План роботи ради із забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну на 2025-2026 навчальний рік
- План заходів Студентської агенції співдії якості освіти на 2025–2026 н.р.
Засідання ради
2025-2026 н.р.
8 жовтня 2025 року у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну відбулося засідання Ради із забезпечення якості освітньої діяльності.
Під час засідання Анастасія Денисова-Єрмоленко, заступник директора з навчальної роботи, представила до розгляду та затвердження план роботи Ради на 2025-2026 навчальний рік. Обговорено план заходів Студентської агенції співдії якості освіти, спрямований на розвиток партнерства між здобувачами освіти й адміністрацією, популяризацію академічної доброчесності та вдосконалення освітнього процесу.
Окрему увагу приділено питанню розроблення та апробації індикаторів стійкої освітньої екосистеми Коледжу у контексті науково-методичної проблеми «Формування стійкої освітньої екосистеми в умовах викликів війни, цифровізації та індивідуалізації освітніх траєкторій». Було окреслено напрями дослідження, що охоплюють діагностику стану освітнього середовища, визначення чинників і ризиків стійкості, а також моделювання компонентів екосистеми: організаційного, цифрового, соціально-психологічного, комунікаційного та педагогічного.
Також обговорені питання підготовки до моніторингу комплексного методичного забезпечення за професією «Кравець», тощо.
Рада визначила подальші кроки щодо практичної реалізації запланованих заходів і впровадження результатів дослідження у діяльність структурних підрозділів коледжу.

2024-2025 н.р.
25 вересня 2024 року в Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну відбулося засідання №1 Ради з якості у 2024-2025 навчальному році.
Анастасія Денисова- Єрмоленко, заступник директора з навчальної роботи, зазначила, що основною темою зустрічі стало затвердження плану роботи Ради з якості на 2024–2025 н.р., що включає моніторинг і вдосконалення освітніх програм, підготовку до акредитаційних процесів, контроль за підвищенням кваліфікації педагогів та популяризацію академічної доброчесності.
Особливу увагу було приділено плану діяльності Студентської агенції співдії якості освіти, яку презентували Валентина Бузинська, голова Студентської ради, та Вікторія Яценко, представниця волонтерського сектору. Заплановано активізацію участі здобувачів освіти у процесах оцінювання якості освіти через опитування, фокус-групи, тренінги та тематичні заходи, спрямовані на популяризацію академічної доброчесності.
Катерина Степанчук, завідувач відділень, повідомила, що каталог вибіркових дисциплін для другого курсу на І семестр 2024–2025 н.р. вже сформовано та готово до оприлюднення. Також триває робота над створенням каталогу для третього та четвертого курсів.

17 січня 2025 року відбулося засідання №2 Ради із забезпечення якості освітньої діяльності Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну.
Анастасія Денисова-Єрмоленко, заступник директора з навчальної роботи, зазначила, що процес розроблення, затвердження, моніторингу та перегляду освітньо-професійних програм у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну здійснюється щорічно за участі стейкхолдерів, зокрема студентів, випускників та роботодавців.
Голови циклових комісій підкреслили, що активна взаємодія з підприємствами, впровадження сучасних методик, цифровізація навчального процесу та інтеграція екологічних технологій сприяють актуальності змісту дисциплін. Викладачі циклових комісій аналізують зміни у державних стандартах, враховують рекомендації галузевих експертів та оновлюють навчальні програми відповідно до новітніх вимог професійної сфери. Доповіді голів циклових комісій та результати опитування здобувачів освіти підкреслюють актуальність і важливість практичної складової програми, інтеграції інноваційних підходів до навчання, а також необхідні модернізацію освітніх стандартів для відповідності вимогам сучасного ринку праці.
Людмила Лемешко, заступник директора з виховної роботи, наголосила, що активна участь батьків у житті коледжу позитивно впливає на навчальні досягнення та особистісний розвиток здобувачів освіти, проте спостерігаються труднощі у взаємодії через усталені уявлення про роль освітнього закладу. Катерина Степанчук, завідувач відділеннями, зазначила, що для покращення комунікації створено інформаційні канали в месенджерах та оновлено сторінку коледжу в соцмережах, а також впроваджено електронний журнал для зручного моніторингу успішності. Діана Старовойт, методист, представила результати опитування батьків, які загалом позитивно оцінюють організацію освітнього процесу.
Під час обговорення питання про стан та заходи щодо залучення зовнішніх стейкголдерів (роботодавців і випускників) до процесу розробки, перегляду та моніторингу освітньо-професійних програм Оксана Корнієнко, голова циклової комісії «Документознавство та комп’ютерні технології», відзначила розширення співпраці з роботодавцями та випускниками через гостьові лекції, воркшопи та залучення бізнесу до освітнього процесу. Оксана Поліщук, голова циклової комісії «Легка промисловість», підкреслила важливість адаптації освітніх програм до вимог ринку через практичне навчання здобувачів освіти та стажування викладачів.

16 квітня 2025 року відбулося засідання №3 Ради з забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну.
Анастасія Денисова-Єрмоленко зазначила, що відповідно до Положення про порядок розроблення, затвердження, моніторинг та зміни до освітньо-професійних програм та Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну, з 25 грудня 2024 року до 24 березня 2025 року у коледжі тривало громадське обговорення проєктів освітньо-професійних програм за освітнім ступенем фахового молодшого бакалавра. До участі в обговоренні були залучені роботодавці, випускники, здобувачі освіти та інші зацікавлені сторони. Результати обговорення засвідчили загальне схвалення програм, водночас було запропоновано низку конструктивних змін, спрямованих на посилення їхньої практичної спрямованості та актуальності.
Наступним важливим аспектом засідання стало формування наукового світогляду здобувачів освіти, зокрема розвиток їхнього системного та критичного мислення. Голови циклових комісій акцентували увагу на необхідності створення умов для міждисциплінарного навчання, активного впровадження кейс-методів, аналітичних завдань і практичних проєктів, які спонукають здобувачів освіти до осмисленого засвоєння матеріалу та самостійного пошуку рішень.
Діана Старовойт представила аналіз результатів опитування здобувачів освіти щодо обізнаності здобувачів освіти з принципами академічної доброчесності. Більшість здобувачів освіти усвідомлюють важливість дотримання норм доброчесності, зокрема в частині уникнення плагіату та відповідального ставлення до виконання навчальних завдань. Водночас виявлено потребу в систематичній інформаційно-просвітницькій роботі для підвищення рівня розуміння ключових понять і формування культури доброчесності у студентському середовищі.

18 червня 2025 року відбулося підсумкове засідання Ради із забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої і професійної освіти Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну.
Були розглянуті актуальні питання внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Зокрема, було представлено результати роботи над оновленням нормативних документів, що регламентують організацію освітнього процесу, академічну мобільність, вибіркові освітні компоненти, атестацію здобувачів, індивідуальні освітні траєкторії, а також Кодекс етики персоналу та Положення про врегулювання конфліктів.
Особливу увагу приділено підготовці відомостей самооцінювання освітньо-професійних програм спеціальностей 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та 186 «Видавництво та поліграфія». Члени робочих груп зазначили, що всі матеріали сформовано відповідно до нормативних вимог.
Підсумовуючи діяльність за 2024/2025 навчальний рік, Рада з якості відзначила результативність своєї роботи: проведено 4 засідання, оновлено каталоги дисциплін вільного вибору, здійснено моніторинг якості освітніх програм, організовано громадські обговорення за участі здобувачів освіти, випускників і роботодавців.
За результатами голосування роботу Ради у 2024/2025 н.р. визнано ефективною та ухвалено продовжити діяльність у наступному навчальному році з урахуванням підготовки до акредитації освітньо-професійних програм.
2023-2024 н.р.
23 жовтня 2023 відбулось засідання Ради з якості Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну.
Анастасія ДЕНИСОВА, заступник директора з навчальної роботи, ознайомила присутніх з основними завданнями, змістом та регламентом роботи Ради з якості у 2023-2024 н.р. та підкреслила, що головною метою діяльності Ради з якості є успішне впровадження внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) згідно зі стратегією коледжу. Одним із ключових напрямів діяльності Ради з якості є навчально-методичне супроводження акредитації освітньо-професійних програм коледжу під час складання звіту про самооцінювання освітньо-професійних програм відповідно до критеріїв. Учасниками заходу було опрацьовано план роботи Ради з якості на 2023/2024 н.р.
Діана СТАРОВОЙТ, методист коледжу, зазначила основні аспекти процедури здійснення самооцінювання освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти та освітньої діяльності за цими програмами і ознайомила присутніх з орієнтовним документальним та інформаційним підтвердженням відповідності освітньо-професійних програм критеріям самооцінювання.
Членами ради обговорено питання механізму вибору дисциплін вільного вибору, формування індивідуальної траєкторії здобувача освіти у коледжі, визначення мети освітньо-професійних програм відповідно до місії коледжу з урахуванням позицій та потреб стейкхолдерів.
Відповідно до результатів обговорення визначено низку заходів з вироблення механізму формування індивідуального навчального плану здобувача освіти, каталогу вибіркових дисциплін за напрямами підготовки випускових циклових комісій. Наголошено на важливості активної залученості зацікавлених стейкхолдерів до процедур та заходів у сфері забезпечення якості освітньої діяльності коледжу.

17 січня 2024 відбулось засідання Ради з якості Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну під час якого було розглянуто низку питань, а саме: результати громадського обговорення освітньо-професійних програм; участь здобувачів освіти у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, олімпіадах, масових заходах та конкурсах фахової майстерності міжнародного, всеукраїнського та регіонального рівнів; забезпечення якості підготовки кваліфікаційних робіт здобувачів освіти за спеціальностями освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр; про реалізацію права на академічну мобільність у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну.
Анастасія ДЕНИСОВА, заступник директора з навчальної роботи, підсумувала результати участі здобувачів освіти у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, олімпіадах, масових заходах та конкурсах фахової майстерності міжнародного, всеукраїнського та регіонального рівнів у І семестрі 2023-2024 навчального року та ознайомила присутніх з можливостями і перевагами академічної мобільності для фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Марина ВОЛОДЬКО, завідувач методичного кабінету, ознайомила присутніх з оновленими правилами та рекомендаціями до структури та змісту кваліфікаційних робіт здобувачів освіти освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр.
Голови циклових комісій – Олена ЮРЧИНСЬКА, голова циклової комісії напряму «Перукарське мистецтво», Оксана КОРНІЄНКО, голова циклової комісії напряму «Документознавство та комп’ютерні технології» та Оксана ПОЛІЩУК, голова циклової комісії напряму «Легка промисловість», представили результати аналітики успішності захистів випускових кваліфікаційних проєктів за останні роки, наголосили на особливостях впливу дистанційного навчання.
Діана СТАРОВОЙТ, методист коледжу, представила результати опитувань щодо якості освітньо-професійних програм та освітнього процесу серед здобувачів освіти, випускників, батьків здобувачів освіти та ключових стейкхолдерів.

24 квітня 2024 відбулось засідання Ради з якості Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну під час якого було розглянуто низку питань, а саме: визнання у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та / або інформальної освіти; аналіз участі органів студентського самоврядування в обговоренні та вирішенні питань щодо удосконалення освітнього процесу; кадрове забезпечення реалізації освітньо-професійних програм освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр, розвиток викладацької майстерності; інструментарій для прийняття рішень на основі результатів зворотного зв’язку зі здобувачами фахової передвищої освіти щодо їх задоволеності формами і методами навчання.
Голови циклових комісій – Оксана КОРНІЄНКО, голова циклової комісії напряму «Документознавство та комп’ютерні технології», Оксана ПОЛІЩУК, голова циклової комісії напряму «Легка промисловість», Олена ЮРЧИНСЬКА, голова циклової комісії напряму «Перукарське мистецтво» представили результати навчання здобувачів освіти, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти в межах вивчення окремих тем зі спеціальних дисциплін. Наголосили на важливості систематичного інформування всіх здобувачів освіти коледжу про можливість визнання таких результатів.
Людмила ЛЕМЕШКО, заступник директора з виховної роботи, зазначила про ефективну співпрацю між студентським самоврядуванням та викладачами, що є важливим для оптимізації управління освітнім процесом та максимального залучення здобувачів освіти до цього процесу.
Марина ВОЛОДЬКО, завідувач методичного кабінету, зазначила, що освітній процес у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну забезпечують 55 педагогічних працівників та наголосила, що усі педагогічні працівники коледжу регулярно здійснюють підвищення кваліфікації, відповідно до вимог, встановлених статтею 59 Закону України «Про освіту», відповідно до якої професійний розвиток фахівців у сфері освіти передбачає постійну самоосвіту, активну участь у різноманітних програмах підвищення кваліфікації, а також використання будь-яких інших доступних форм і видів професійного зростання.
Анастасія ДЕНИСОВА, заступник директора з навчальної роботи, повідомила, що інформація, отримана через зворотний зв’язок, є критично важливою в освітньому процесі. Інструментарій для прийняття рішень на основі результатів зворотного зв’язку зі здобувачами фахової передвищої освіти коледжу щодо їх задоволеності формами і методами навчання може включає різноманітні методи та інструменти, які допомагають аналізувати, інтерпретувати та використовувати отриману інформацію для покращення освітнього процесу. Для ефективного зворотного зв’язку під час дистанційного навчання використовуються цифрові інструменти.

27 червня 2024 року відбулось засідання Ради з якості Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну, під час якого було розглянуто низку питань, а саме: дотримання академічної доброчесності; стан видання навчально-методичної літератури цикловими комісіями коледжу; підсумки атестації здобувачів фахової передвищої освіти; підбиття підсумків роботи Ради з якості у 2023/2024 н.р.
Методист коледжу Діана СТАРОВОЙТ зазначила, що протягом навчального року були проведені заходи для популяризації академічної доброчесності, включно з Тижнем академічної доброчесності та різними інформаційними акціями, тренінгами та конкурсами, що сприяли поширенню цих принципів серед студентів. Членами Ради з якості обговорено створення та забезпечення функціонування системи запобігання академічному плагіату, а також відповідальність за порушення доброчесності.
Завідувач методичного кабінету Марина ВОЛОДЬКО та голови циклових комісій представили результати оновлення робочих навчальних програм та видання навчально-методичних матеріалів. відзначено проведення методичної виставки «Панорама методичних перспектив», яка сприяла обміну інноваційним досвідом серед педагогів. Також Педагогічні працівники коледжу активно працюють над розробкою та впровадженням нових методичних матеріалів, що були додані до електронної бібліотеки коледжу.
Завідувач відділеннями Галина РИСАЧЕНКО та голови випускових циклових комісій представили підсумки атестації здобувачів освіти за відповідними спеціальностями. Було підкреслено високий рівень працевлаштування випускників та відзначено важливість впровадження новітніх технологій і тісної співпраці з підприємствами для подальшого розвитку освітнього процесу.
Заступник директора з навчальної роботи Анастасія ДЕНИСОВА підбила підсумки діяльності Ради з якості. Відзначено ефективну роботу щодо розробки стратегії забезпечення якості освіти в коледжі, а також участь студентів у всеукраїнських і міжнародних конкурсах.
Було ухвалено продовжувати моніторинг якості освіти та розвивати інноваційні освітні програми з урахуванням потреб стейкхолдерів. Усі рішення були одноголосно підтримані, і заплановано продовження роботи з удосконалення освітніх процесів у наступному навчальному році.
Студентська агенція співдії якості освіти
Студентська агенція співдії якості освіти – орган Студентського самоврядування, який діє на підставі Положення про Раду із забезпечення якості освітньої діяльності Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну і підпорядковується функціонально – Раді з якості, щодо загальних питань діяльності – Голові Студентського самоврядування.
Головна мета діяльності – участь в організації та проведенні оцінювання якості фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти в коледжі, інформування здобувачів освіти про необхідність участі в анкетуваннях та поширення основних засад академічної доброчесності серед студентства.
