Моніторинг якості освіти
Моніторинг якості освіти – це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Мета моніторингу полягає в отриманні об’єктивної інформації та прийнятті ефективних управлінських рішень щодо підвищення якості освіти та освітньої діяльності Коледжу, її відповідності суспільним вимогам і потребам споживачів (замовників) освітніх послуг на основі неперервного системного дослідження процесу і результатів навчання здобувачів освіти, виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності заявленим цілям, оцінювання ступеня і причин відхилень від цілей.
Завданнями моніторингу є:
- забезпечення функціонування компонентів внутрішньої системи;
- дослідження динаміки та аналіз основних показників якості освіти та освітньої діяльності у Коледжі та факторів ризику її забезпечення; забезпечення умов щодо отримання об’єктивних даних про стан освітньої системи;
- кількісно-якісний порівняльний аналіз показників якості освіти та освітньої діяльності й прогнозування на даному підґрунті тенденцій подальшого розвитку;
- визначення відповідності результатів моніторингових досліджень у Коледжі стандартам якості професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти й освітньої діяльності, запитам ключових стейкхолдерів;
- розроблення науково обґрунтованих рекомендацій і системи інформування для прийняття ефективних управлінських рішень щодо вдосконалення освітнього процесу та підвищення якості освіти у коледжі, у т.ч. вирішення завдань щодо вибудовування інформаційної системи моніторингу.
Ефективність моніторингу і реалізації його функцій та задач забезпечується дотриманням таких принципів його організації:
- систематичності та системності;
- доцільності;
- прозорості моніторингових процедур та відкритості;
- безпеки персональних даних;
- об’єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;
- відповідального ставлення до своєї діяльності суб’єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
Нормативні документи:
- Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
- Положення про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності у білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну
- Положення про раду із забезпечення якості освітньої діяльності білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну
- Положення про порядок розроблення, затвердження, моніторинг та зміни до освітньо-професійних програм