Інформаційна культура

Інформаційна культура – це рівень розвитку особистості чи суспільства, що визначає здатність ефективно працювати з інформацією. Вона охоплює вміння знаходити, оцінювати, зберігати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел. Важливою складовою інформаційної культури є критичне мислення, що дозволяє розрізняти достовірні дані від маніпулятивних або фейкових. У сучасному цифровому світі ця культура набуває особливого значення, оскільки технології надають доступ до великого обсягу інформації, але водночас підвищують ризики її спотворення чи зловживання. Освіта та саморозвиток відіграють ключову роль у формуванні інформаційної культури, сприяючи усвідомленому використанню інформаційних ресурсів та розвитку медіаграмотності.

Медіаграмотність

Медіаграмотність – це здатність критично сприймати, аналізувати та використовувати інформацію, отриману з різних медіа-джерел. Вона включає вміння оцінювати достовірність контенту, розпізнавати маніпуляції, відрізняти факти від суб’єктивних думок і пропаганди. У сучасному світі, де інформація поширюється швидко, медіаграмотність є необхідною навичкою для кожної людини. Вона допомагає уникати дезінформації, формувати об’єктивну картину подій та приймати обґрунтовані рішення. Важливу роль у розвитку медіаграмотності відіграє освіта, яка навчає аналізувати джерела, перевіряти факти та відповідально ставитися до поширення інформації.

Корисні посилання

Заходи з медіаграмотності

Академічна доброчесність

Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. (стаття 42 Закону Україну «Про освіту»).

Нормативні документи

Інформаційні матеріали

Заходи з популяризації академічної доброчесності