Інформаційна культура
Інформаційна культура – це рівень розвитку особистості чи суспільства, що визначає здатність ефективно працювати з інформацією. Вона охоплює вміння знаходити, оцінювати, зберігати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел. Важливою складовою інформаційної культури є критичне мислення, що дозволяє розрізняти достовірні дані від маніпулятивних або фейкових. У сучасному цифровому світі ця культура набуває особливого значення, оскільки технології надають доступ до великого обсягу інформації, але водночас підвищують ризики її спотворення чи зловживання. Освіта та саморозвиток відіграють ключову роль у формуванні інформаційної культури, сприяючи усвідомленому використанню інформаційних ресурсів та розвитку медіаграмотності.
Медіаграмотність
Медіаграмотність – це здатність критично сприймати, аналізувати та використовувати інформацію, отриману з різних медіа-джерел. Вона включає вміння оцінювати достовірність контенту, розпізнавати маніпуляції, відрізняти факти від суб’єктивних думок і пропаганди. У сучасному світі, де інформація поширюється швидко, медіаграмотність є необхідною навичкою для кожної людини. Вона допомагає уникати дезінформації, формувати об’єктивну картину подій та приймати обґрунтовані рішення. Важливу роль у розвитку медіаграмотності відіграє освіта, яка навчає аналізувати джерела, перевіряти факти та відповідально ставитися до поширення інформації.
Корисні посилання
Заходи з медіаграмотності
- Воркшоп медіаграмотність та безпека у цифровому середовищі
- День безпеки в Інтернеті у Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну
- Інформаційно-просвітницький тренінг на тему “Кібербезпека”
- Національний тест з медіаграмотності
- «Нові цифрові межі інформації: медійна та інформаційна грамотність для інформації, що становить суспільний інтерес»
- Вебінар-практикум «Безпечна поведінка всіх учасників освітнього процесу у цифровому середовищі»
Академічна доброчесність
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. (стаття 42 Закону Україну «Про освіту»).
Нормативні документи
Інформаційні матеріали
Заходи з популяризації академічної доброчесності
- Хабарництво в системі академічної доброчесності
- Конкурс есе «Доброчесність у навчанні: дотримуватись не можна порушувати»
- Доброчесність та інформаційна культура
- «Академічна доброчесність починається з мене…»
- 2024 IDOA Student Contest
- Воркшоп «Майстерність інформації: від пошуку до професійної доброчесності»
- Фокус на академічну доброчесність
- Action Lab «Академічна доброчесність – сучасний тренд професійного успіху»
- Конкурс наукових проєктів «Дослідження молодих вчених: від ідеї до реалізації»
- Дискусійна панель «Виклики академічної доброчесності: пошук оптимальних рішень»
- Конкурс серед студентів на кращий інформаційний буклет «Академічна доброчесність»
- Семінар-практикум «Академічна доброчесність як чинник професійного успіху»
- Інформаційна акція «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти!»
- Методичний практикум «Мовна особистість педагога» (Академічна доброчесність у наукових текстах)